Baza wiedzy
Website > Help Desk > Baza wiedzy

Szukaj w bazie wiedzy:


Rozrachunki

Rozwiązanie
Przegląd rozrachunków

Na liście Rozrachunki wg dokumentów/ wg kontrahentów istnieje możliwość przeglądania rozrachunków z perspektywy rozliczeń w Ewidencji ŚP oraz w kontekście dat księgowania. Można też tworzyć wydruki analiz rozrachunków w oparciu o obroty na kontach oraz naliczać dokumenty rozliczeniowe. Odpowiedni widok można uzyskać za pomocą ustawień filtrów na liście rozrachunków:

Filtry na liście Rozrachunki wg dokumentów

  • Ewidencja ŚP – umożliwia odfiltrowywanie płatności i zapłat dla określonej ewidencji środków pieniężnych.
  • Data aktualności – pozwala na przeglądanie stanu płatności na konkretny dzień, ustawiana automatycznie z daty systemowej.
  • Okres – pozwala na odfiltrowanie listy wg dowolnego okresu, należy tylko prawidłowo określić zakres dat.
  • Indeks – możliwość wyodrębnienia płatności rozliczonych i nierozliczonych.
  • Wartość – określa jakie wartości mają być prezentowane (Kwota/Rozliczono/Do rozliczenia).
  • Typ – pozwala na zawężenie listy do zobowiązań bądź należności.
  • Rodzaj – na liście pokażą się tylko Płatności lub tylko Zapłaty.
  • Zwroty – możliwość zawężenia listy do dokumentów zwykłych lub korekt.
  • Zatwierdzone –umożliwia odfiltrowywanie rozrachunków w buforze.
  • Przeterminowane – filtr ten koresponduje z filtrem Dni oraz polem Zwłoka, można ograniczyć listę do należności bądź zobowiązań w zależności od ilości dni zwłoki.
  • Waluta – pozwala wyodrębnić rozrachunki w PLN i w walutach obcych
  • Zakres – po odfiltrowaniu listy pokazują się płatności związane tylko z kontrahentami, pracownikami lub urzędami.
  • Dokumenty - filtr pozwala na odfiltrowanie płatności o odpowiednim źródle powstawania dokumentu: Razem, Płacowe, Handlowe lub Pozostałe; filtr aktywny, gdy na liście wyświetlane są wyłącznie płatności (filtr Rodzaj=Płatności),
  • Kierunek - pozwala na odfiltrowanie płatności o kierunku: Przychód, Rozchód, Razem; filtr jest aktywny, gdy na liście wyświetlane są płatności wynikające z dokumentów handlowych (filtr Dokumenty=Handlowe),
  • Podmiot – umożliwia zawężenie listy do jednego podmiotu, na który opiewają płatności. Może to być zarówno kontrahent, pracownik, bank itd.
  • Stan księgowania - odpowiada za stan dokumentu np. czy posiada dekret (Wszystkie / Niezaksięgowane / Zaksięgowane / Księgowane zbiorczo).
  • Okres KS – pozwala na wyfiltrowanie listy wg dowolnego okresu odpowiadającego za datę zaksięgowania dokumentów. Pole jest aktywne, jeżeli stan księgowania jest wybrany „Zaksięgowane”.
  • Indeks KS – odpowiada za stan rozliczenia księgowego (Wszystkie/ Nierozliczone/ Rozliczone/ Niedoksięgowane- istnieje przynajmniej jedno rozliczenie kasowe, które nie zostało jeszcze zaksięgowane).
  • Wartość KS – określa jakie wartości mają być prezentowane pod kątem działań księgowych (Kwota/Do rozliczenia/Rozliczono).
  • Konto – dodatkowo można wskazać konto jakie ma być wyfiltrowane np.200-*. Na listach są kolumny Zobowiązanie/ Należność oraz Zobowiązanie KS/Należność KS prezentujące wartości kasowe i księgowe dla każdego rozrachunku.
Rozliczanie dokumentów

Rozliczanie dokumentów, inaczej „parowanie” zapłat z płatnościami może następować w trakcie ewidencjonowania dokumentów kasowych lub wpłat/wypłat bankowych.

Aby dokonać rozliczenia należy wprowadzić dokument kasowy lub wpłatę/wypłatę bankową.

Dokument zapłaty bankowej za faktury

 
Czy ten artykuł był pomocny? tak / nie
Zależne artykuły Rozrachunki - test Word
Szczegóły artykułu
Identyfikator artykułu: 5
Kategoria: Kadry i Płace
Ocena (Głosy): Ocena artykułu 5.0/5.0 (1)

 
« Wstecz

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies